Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

27 Eylül 2009 Pazar

Kendin pisir kendin ye. japannesse food.....


     Endonezya da yasiyoruz fakat bazen diyorum acaba japonya da miyiz yoksa cin de mi ?

    Endonezya da japon, cin, kore mutfaklari cok yaygin ve tutlan damak tadlari. Endonez mutfaginin yani sira bu ulkelerin lokantalarini da bol bol gorursunuz bu ulkede. Bizde bu pazar esimin uzun aradan sonra evde oldugu bu pazar japon mutfagina gidelim dedik. Hanamasa lokantanin adi. Giriste kisi basi bir ucret oduyorsunuz, cuzi bir rakam bana gore ve Turkiyeye gore. sonra masalarda ocaklar tencereler var, oralarda istediginiz kadar yemek pisirebiliyorsunuz, sinirsiz.  midenizin alabildigi kadar pisirin yiyin yani. Bunlarin yani sira on aparatlar, salatalar, meyve tabaklari, meyve sulari, mangalda pisen etler, tavuklar, karidesler, pasifige ozel sadece pasifikde gordugum kokteyller, cay kahve.... yiyebilginiz kadar... sonra pisirme menusunde istediginiz kadar et, tavuk, balik, karides... tencerede pisirebildiginiz kadar basolar, baksolar, bunlar japon, cin, kore, endonez yemekleri. tadlari guzel ama. bir tur sulu kofte diyelim ama bizim bildigimiz kofteler gibi degil tabi biraz farklilar. Afiyet olsun.. Guzel bir pazardi. Biraz farkli tabi hic unutmayacagim::::;

   Iste boyle ocaklar var bir nevi mangal keyfi veriyor size, kendiniz pisirmenin keyfini cikariyorsunuz. Ben buraya daha cok temiz piknik diyorum :) Esim etleri pisiriyor...

         Ben de tencerede Baso pisiriyorum... Betul baso yu cok seviyor.

 Buralardan aliyorsunuz istediginiz yiyecekleri...

Iste bunlar pisirdigimiz etler, balik, karides vesaire, salatalar...

Bunlar deniz urunleri bize pek hitap etmiyor, ama endonezlar, japon, cin ve Koreliler cok tuketiyor...

Bunlar baso, tatlari biraz  salam sosise benziyor...

Iste burasi benim bolumum. Pasifik kokteyllerinin hazirlandigi bolum.

Degisik aromalarla yapilmis pudingler, joleler, tropik meyve cekirdekleri, bunlari biraraya getiriyorsunuz tabi damak tadiniza, zevkinize gore sonra size super es campur lar oluyor, yani soguk kokteyl...

Buda tropik bir meyvenin cekirdekleri, kokteyle guzel bir tat veriyor.

Buda masamiz...

 

Birde ben et pisireyim dedim...

Betul hanim cocuklar gibi eglendi.. O zaten cocuktu da.. :)

Nesibe hanim tavuk sisleri almis agzina geziyor Hanamasa da..

Masada cok az oturdular desem inanir misiniz?

Mesut bey cubuklarla giristi yemege... sanki dogustan cubuklarla yemek yemis gibi, bir gorseniz nasil yiyor...

Ramazan yeni bitti ya, Ramazan figurleri hala duruyor carsi pazarda... Japon mutfsgi da olsa burasi, Ramazan suslemeleri vardi Hanamasa da. Bende Nesibe yi oturtdum yanina foto hemen sipsak...

  Nesibe nin pozuna dikkat :)


   Japon kizlarla bir hatira...

2 yorum:

  1. Merhaba blogunuzla yeni tanıştım.Kızlarınız çok tatlı maşallah.Benimde küçük kızınızın yaşıtı bir miniğim var.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar hosgeldiniz bloguma. Ben sizin blogunuzu takip ediyorum esasen ancak tanismak bugune kismetmis. tesekkur ederiz teyzesi sizinde kiziniz cok tatli masallh.

    YanıtlaSil

beni merak edenler

YİNE BEKLERİM