Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

12 Kasım 2010 Cuma

Barak Obama nin ardindan Endonezya

Eski bir gazeteci foto muhabir olarak uzun zamandir haber yazmiyordum.
Kim, kiminle, nerede, nezaman? sorularini sormuyordum haber yazmak icin, Ozlemisim farkettim. Barak Obama Endonezya ya gelince, Ben Endonezya da muhabir olsaydim bu haber nasil yazardim acaba diye dusundum. Turk sitelerine baktim haberleri hangi nokta da yogunlasmis. Hepsi farkli farkli. 
Birkacini bloguma aktarmaya karar verdim. 
ABD Başkanı Barack Obama, 10 günlük Asya turunun ikinci ayağı için Hindistan'dan, çocukluğunun bir bölümünün geçtiği Endonezya'ya gitti.
Amerikan Başkanı Obama, annesinin bir Endonezyalı ile evlenmesinden sonra 1967-1971 yılları arasında dört yılını geçirdiği Cakarta’yı ilk kez ziyaret etti.
Çocukluğunun dört yılını geçirdiği Cakarta'ya 39 yıl sonra ilk kez gelme imkanı bulan Obama, Japonya'ya da uğrayacağı Asya turu kapsamında Hindistan'dan gelmişti.
Gezisinde Cakarta'nın en büyük camisi olan İstiklal camisini de ziyaret eden Obama, Depok kentindeki bir üniversitede konuşma yaptı.
Başkan Obama buradaki konuşmasında, "Ortadoğu'ya barışın gelmesi için elinden geleni yapacağını" bildirdi.
"Ortadoğu'da barışın önünde çok büyük engeller var ama barışın tesisi için elimden geleni yapmaya kararlıyım. Çabalarımızda sebat etmemiz sonucu, İsrailliler ve Filistinliler yeniden doğrudan barış görüşmelerine başladılar ama hala çok ciddi engeller varlığını sürdürüyor" diyen Obama, barışın kolay olmayacağını, ama kimsenin endişe etmemesi gerektiğini, adil ve her iki tarafı da tatmin edecek bir barışı getirmek için, ellerinden geleni yapacaklarını söyledi.
Obama, iki tarafı da tatmin edecek olan neticenin, İsrail devletiyle yan yana ve barış içinde yaşayacak olan bir Filistin Devletinin kurulması olacağını belirtti.
ABD Başkanı ayrıca, Batı Şeria ve Doğu Kudüs'te yapımı devam eden Yahudi yerleşimlerinin barışa katkıda bulunmadığını da sözlerine ekledi.
Dikkatimi ceken Endonezce konusup Endonezlere jest yapmasiydi.
Insallah dunya adina,Islam alemi adina hayirli olur.



Buda gecen sene photoshop ta yaptigim bir odevdi. Buraya ekleyim dedim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

beni merak edenler

YİNE BEKLERİM