Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

29 Nisan 2011 Cuma

Rio Sorunsalı ( Asıl tehlikenin farkında mıyız? )



Son zamanlarda çocuklar arasında bir Rio tutkusudur gidiyor. Ama bu çizgiflim hakkında bazı çekincelerim var...
 İçeriğini bilmeden maalesef kızlarımla gittik. Üç boyutlu olmasıydı tercih sebebimiz. Ama içerik konusunda titiz davranmama ragmen bu sefer gafil avlandım sanırım. Buda bana ders oldu. Neyse girdik gözlükleri taktık reklamlar geçti ve çizgi flim başladı. Başlar bana göre normaldi ama filmin kahramı Rio ve sahibi genç kız Brezilyaya gitmesiyle başladı herşey...  Kahramanlarımız Brezilyaya tamda karnaval zamanı gitmişler (ne tesadüf !!!)  Arabanın önünden tamamen çıplak bir kız geçiyor arabanın şoförü o kıza selam veriyor, o çıplak kızda doktormuş bu ne hal diye sormadan erkek doktor cevap veriyor oda doktor benim gibi kuşlarla ilgileniyor bu festivalde herkes yarın böyle giyinecek diyor.  ( giyinmeyecek dese daha doğru olur !!)
Ben bu sahneden sonra, çocuklarıma evde, bilgisayarda, heryerde güzel örnek teşkil edecek flimler izlemeleri için gayret ederken bu koskoca sinema ekranından bu ahlaksız görüntüleri izlemelerine razı olamazdım.  Kızlarımı aldım ve çıktım. Kendime kızdım, içeriğini bilmediğin çizgifilme neden götürdün çocuklarını diye. Nerden bilebilirdim ki çizgiflimdi işte ama şuna unutmamak lazım artık neslimizi bozmak için ahlaksızlık çizgi flimlere kadar geldi maalesef.... 

On yıl sonra bu nesil büyüdüğü zaman sokaklarda çıplak gezip Brezilya Festivali yapıyoruz derlerse hiç şaşırmayın, çünkü ebebeynleri olarak o koca ekranda izlemelerine biz göz yumduk..  O salonda o kadar küçük çocuk vardı ki, hiç bir anne baba rahatsız olup salonu terketmediler. Paralarına mı acıdılar acaba?  Bende düşündüm onca para verdim çıksam mı çıkmasam mı?  Sonra dedim 'Yerin dibine batsın para, çocuğuklarıma ahlaksızlığı bir zehir gibi azar azar enjekte edecekler hayır buna izin veremem!!!' O çizgiflimde görüp te çıplaklığı gayet normal bir karnaval eğlencesi olarak izleyen üç - dört - beş yaşlarında ve bunu dev sinema duvarından izleyen bir nesile nasıl edepten ahlaktan bahsedebiliriz. Edebi ahlakı nasıl anlatabiliriz. 

Lütfen benim düştüğüm hataya düşmeyin içeriğini bilmeden çocuklarımızı herhangi bir filme götürmeyelim,  götürdüysekte o kahrolası solanda sonuna kadar oturmak zorunda değilsiniz.. Minik zihinlerinde bu sahneler kalmasın. Onlar daha çok küçük şimdi kaydettiklerini zihinlerinden hiç atmıyorlar.


 
Bence bu çizgifilme +18 yaş etiketi konulmalı!!!

 
Biraz araştırdım bu karnaval hakkında bazı haberlerde var geçen yıllara ait. 
Haber şu paragrafla son buluyor, “Öte yandan bu sene festivaldeki kostümler her senekinden daha renkli. Özellikle ünlü Hollywood filmlerinin kostümlerini gruplar halinde giymiş kalabalıkların yaptığı geçit töreni ilgi ile izlendi... Tabii ki festivalde en çok ilgi her sene olduğu gibi samba gösterileri ve tabi samba bahanesi ile vücut güzelliklerini sergileyen kızlara yönelik oldu.”
Kültürler güzeldir, her ülkenin kendine özgü kültürü vardır. Ancak bazı ahlaki sınırı aşan kültürleri öğrenmezsek ölmeyiz herhalde öyle değil mi?

Medeniyet eger acmaksa bedeni

Afrikadaki yamyamlar senden medeni
                      
                                                         N.Fazıl Kısakürek


2 yorum:

  1. Merhaba, sanırım böyle durumlarda sıfırdan eklemesi gerekiyor diğer blog sahiplerinin seni. Yani blogroll, üyelik, link ne varsa yeniden düzenlemeleri gerek.. Neden bilmem oluyor böylre.. Bende de yeni sitee geçtiğimde oldu.. haber verdiklerime izlyicilerdne çıkıp yenidne üye olmalaırnı söyledim. Blogroll yapanlar da yeniden ekledi.. ama sen başka adrese de geçmemişsin değil mi? İlginç!

    Rio konusunda da fikir sahibi oldum bu vesileyle.. Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. a a iki kez ekledi beni de:)

    YanıtlaSil

beni merak edenler

YİNE BEKLERİM